Followers

Thursday, March 17, 2011

Belacan Punye Pasal

Semalam..saya terlebih emo..
tak tau kenapa..
Start daripada sambal belacan je..
Tapi emo nye..membuak-buak..
Mengada kan kan kan
Mungkin nak dekat datang "moon" da kot..

Person A : Huh..belacan melaka xsedap langsung haih..

Saya : Uih.. ** ni...tia orang melaka ohkay..sape cakap xsedap..
(Melihat perubahan muke saya..seorang lagi menyampuk)

Person B : Eh dak eh..Belacan negeri mana-mana pun..xpandai buat..xsedap la dia..

Person A : ( Dengan muke yg menyakitkan ati ) aaa..memang dak sedap..aku da rasa da..yang dari negeri ***** jugak sedap..

Saya : (-.-")

p/s : Saya adalah warga Malaysia yang dilahirkan di Terengganu, keluarga berasal dari Melaka, Parents menetap di Negeri Sembilan, tinggal di Putrajaya dan bertunang dengan orang Kelantan. Tolong.. Kita satu Malaysia . . Jangan bangkitkan isu negeri.. Kadang-kadang sesuatu mende adalah sensetif..(atau hanya saya yang merasai..??)

9 comments:

iQapiQa said...

dear,isu2 kenegerian mmg isu sensitip.i pon penah rsa ape u rsa tu..

~tYa~ said...

hehehehe
kan kan..tia emo terlebey kot
kih3

Melati said...

yea isu negeri2 ni memang sensitif sikit,
tapi kan u semua belacan sedappp =))

nyummm!

dillataib said...

kadang2 btol juge.

orang melayu ni pun satu,
tak paham2 konsep 'melayu' tu macamane.

pasal asal usul belacan,nasi dagang,cencaluk pun mau gaduh2.ish2.;(

CIK TOM said...

heheh..isu kenegerian mmg jd hot isu di mana2...cool k ^_^

bunga said...

bunga xsuke belacan..hehe..

~tYa~ said...

Melati : tia pun ske belacan!! hohoho

Dila : Melayu..arghhh..saya juga orang melayu..hehehhe..

Cik Tom : betol2..mane2 je dengar..xske negeri ni..xske negeri tu..adehss

bunga : try2..dl tia pn xske..kih3

feeza.yusoff said...

yang ni sumpah 1Malaysia :p

~tYa~ said...

hahahaa..
Majmuk katenye...